Szybki sposób na zgubienie kilogramów. Zasady diety bananowej

Podczas odchudzania wiele osób rezygnuje z bananów, gdyż owoce te zawierają sporą ilość cukrów prostych. Jakie więc było zaskoczenie dietetyków oraz specjalistów od zdrowego żywienia, gdy japońskie małżeństwo z Tokio – Hitoshi i Sumiko Watanabe opracowało i zaczęło promować dietę bananową. Ten sposób odżywiania bardzo szybko spotkał się z dobrym przyjęciem. Na jego punkcie oszalały media, a banany zaczęły trafiać do jadłospisów coraz większej ilości osób. Na czym polega dieta bananowa, czy naprawdę pomaga schudnąć i dla kogo jest przeznaczona? Dowiecie się w tym artykule.

Dieta bananowa – zasady

Dieta bananowa, jak sama nazwa wskazuje, polega na jedzeniu bananów. Stają się one głównym składnikiem diety. Taki sposób żywienia oparty jest na cukrach – skrobi, która szybko przechodzi w cukier łatwo przyswajalny. W składzie bananów znajdziemy sporą ilość witamin i minerałów, między innymi potas, magnez, fosfor, witaminę C, A czy E.

Jeden banan to ok. 100 kcal, a więc dietę charakteryzuje dość niska wartość energetyczna, przy jednoczesnym zaspokojeniu głodu. Jednymi z głównych założeń tego sposobu odżywiania jest spożycie ostatniego posiłku przed godziną 20 oraz wyeliminowanie z jadłospisu soli, aby zapobiec odkładaniu wody w organizmie.

Z badań wynika, że dieta bananowa pozwala schudnąć nawet do 7 kg w ciągu miesiąca. Można ją stosować w trzech wariantach: 3-dniowym, 7-dniowym oraz miesięcznym.

Dieta bananowa trzydniowa

Dietę przeprowadzamy przez trzy dni, a jadłospis polega na spożywaniu trzech bananów każdego dnia. I jest to właściwie wszystko, co możemy jeść, dołączając do całodziennych posiłków naturalną wodę mineralną (przynajmniej 2 litry dziennie).

Chociaż banany mają sporą ilość witamin i składników odżywczych, nie zawierają niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania tłuszczy oraz białka, dlatego nie powinniśmy żywić się tak dłużej niż 3 dni, jednak już w tak krótkim czasie możemy zrzucić nawet 3 kilogramy.

Dieta bananowa siedmiodniowa

W tym przypadku żywimy się w odpowiedni sposób przez tydzień. W jadłospisie znajdują się trzy posiłki, składające się z połówki banana, trzech łyżeczek płatków owsianych, odrobiny miodu oraz całego jogurtu naturalnego (o pojemności ok. 200 ml). Pomiędzy posiłkami zaleca się zjedzenie jabłka, które dostarczy nam błonnika i wspomoże pracę jelit.

Dieta bananowa trzydziestodniowa

Głównym posiłkiem w diecie bananowej miesięcznej jest śniadanie, na które spożywamy całego banana i wypijamy szklankę wody niegazowanej.

Jest to dłuższy tryb odchudzania, dlatego zasady w nim panujące różnią się nieco od pozostałych. W tym przypadku następne posiłki w ciągu dnia dobieramy wedle zasad zdrowego żywienia, a więc produkty zawierające zdrowe tłuszcze, węglowodany i białko. Powinniśmy zrezygnować ze słodyczy fast foodów czy słodkich napojów. Stosując się do podanych zasad, możemy schudnąć nawet 7 kilogramów w ciągu miesiąca.

Efekty stosowania diety bananowej

Banany dostarczają nam wielu składników odżywczych, a do tego są bardzo smaczne i słodkie, co zmniejsza ochotę na słodycze. Dieta bananowa jest dietą dosyć restrykcyjną, zwłaszcza w krótszych wariantach, jednak pozwala skutecznie i szybko schudnąć.

Oprócz schudnięcia, na diecie bananowej mamy możliwość zredukowania stresu oraz dostarczenia sobie dodatkowej dawki energii, dzięki zawartym w owocach witaminom z grupy B, potasowi i magnezowi. Co więcej, łącząc banany z płatkami owsianymi, zapewniamy naszemu organizmowi odpowiednią ilość błonnika, regulującego pracę jelit i oczyszczającego organizm.

Mimo możliwości skutecznego zredukowania wagi, dieta bananowa nie powinna być stosowana zbyt długo, ze względu na małą wartość energetyczną oraz małe ilości białka i tłuszczów, które również pełnią ważną rolę w procesie naszego funkcjonowania. Nie zaleca się tego sposobu żywienia nastolatkom oraz kobietom w ciąży, a także osobom po zabiegach chirurgicznych oraz w trakcie rekonwalescencji.

Dieta bananowa, a sport

Większość diet skutkuje lepiej, w połączeniu z aktywnością fizyczną. W przypadku diety bananowej sport nie jest koniecznością. Ten sposób odżywiania oparty jest na niskiej wartości energetycznej, co oznacza małą ilość kalorii, tymczasem ćwicząc, nasz organizm wymaga od nas więcej. Zwiększenie wysiłku fizycznego zalecane jest po zakończeniu diety, wtedy również warto wprowadzić program stabilizujący wagę, aby uniknąć efektu jojo. Polega on na zastosowaniu przez pewien czas innej diety niskokalorycznej.

Dieta bananowa ma wiele zalet, a jej popularność ciągle rośnie. Jest to ciekawy sposób odżywiania, który może przynieść dobre efekty, o ile będziemy ściśle stosowali się do przedstawionych wyżej zasad. Pamiętajmy, że nasz organizm potrzebuje wielu składników odżywczych, nie tylko witamin pochodzących z bananów, dlatego diety bananowej nie można przyjąć jako standardowego sposobu żywienia. Na krótką metę taka odmiana na pewno się sprawdzi, pozwalając nam zrzucić nieco tłuszczu.

Dodaj komentarz