Jedzenie do pracy! Co jeść, aby nie przytyć?

Praca stanowi istotny element naszego życia. Według najnowszych danych statystycznych, spędzamy w niej aż  1963 godziny rocznie! Czy możemy zatem obwiniać ją o nadwagę? Oczywiście, że nie. To my decydujemy o tym, co jemy w trakcie ośmiogodzinnej czy dziesięciogodzinnej „szychty”! W zakresie naszych obowiązków nie leży korzystanie z pracowniczej stołówki czy zamawianie lunchu z pobliskiego fast-fooda!

Cała prawda o jedzeniu w pracy

Z raportu przeprowadzonego z inicjatywy firmy Human Power wynika, że co trzeci pracownik trzyma w swojej szafce niezdrowe przekąski i słodkie napoje i chociaż raz w tygodniu je coś na mieście. Zazwyczaj wybiera pizzę lub hamburgera!

Zbilansowana dieta = większa produktywność

Mam nadzieję, że ten wpis dotrze do chociaż jednego przedsiębiorcy i sprawi, że w pracowniczym menu zagoszczą zdrowsze odpowiedniki tradycyjnych dań. Mięso smażone na głębokim tłuszczu zostanie zastąpione tym przygotowywanym na parze. Z kolei miejsce kalorycznego majonezu zajmie zdrowy i smaczny jogurt naturalny. Do czego zmierzam? A no do tego, że zdrowe odżywianie przekłada się bezpośrednio na jakość naszej pracy. Do takich wniosków doszli badacze z Health Enhancement Research Organization, którzy do swojego eksperymentu zaprosili ponad 1000 osób aktywnych zawodowo. Wnioski są następujące:

  • Osoby, które jedzą zdrowo i regularnie są bardziej skoncentrowane i wydajne! Mogą pochwalić się również bardziej innowacyjnymi pomysłami oraz o wiele większą kreatywnością w porównaniu do pracowników, którzy nie zwracają uwagi na to co ląduje na ich talerzu.

Jedzenie do pracy

Zmiana dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych wcale nie musi wiązać się z totalną rewolucją. Na rynku można znaleźć wiele smacznych i zdrowych dań, które z powodzeniem możemy zabrać do pracy. Chociażby kasza kus-kus. Wystarczy zalać ją wrzątkiem i gotowe! A zatem przestańcie tłumaczyć się tym, że w Waszym biurze nie ma mikrofalówki czy piekarnika! Przygotowanie pełnowartościowego posiłku zajmie Wam tyle samo czasu, co telefon do pizzerii i oczekiwanie na dostawę!

Śniadanie 

Nie bez powodu mówi się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dodaje energii i pomaga skoncentrować się na pracowniczych obowiązkach. Niestety wiele osób o tym zapomina. Dzień zaczynamy od małej czarnej i papierosa. Błąd! Nasz organizm działa na dokładnie takiej sam zasadzie, jak samochód. Bez dobrego paliwa, nawet Porsche nie pojedzie. A zatem co zjeść na śniadanie, aby mieć energię i siłę na cały dzień? Spójrz poniżej, przygotowałam dla Ciebie kilka propozycji.

  • Owsianka
  • Kanapki z pełnoziarnistego chleba
  • Jajecznica z pieczywem razowym
  • Omlet z warzywami
  • Smoothie
  • Jogurt naturalny z owocami i nasionami
  • Placuszki owsiane

Planowanie posiłków

Śniadanie mamy już za sobą. Teraz przyszedł czas na resztę posiłków. Zaczniemy od przekąski, a skończymy na obiedzie. A kolację zjesz już w domu. Przynajmniej mam taką nadzieję…. 😉 Pamiętaj, we wszystkim bez wyjątku potrzebny jest umiar. Również w pracy!

Piątek wieczór, ewentualnie sobota to czas planowania posiłków. Bez obaw, zdążysz zaliczyć weekendową imprezę. Przejrzyj kuchenne szafki i zastanów się, jakie posiłki mogłabyś przygotować. Otwierasz pierwszą z nich, patrzysz jest ryż. Super! A w lodówce kurczak i warzywa na patelnie. I takim oto sposobem obiad masz już z głowy. Widzisz, jakie to proste? Sekret tkwi w chęciach i motywacji.

Ważne! 

Planując posiłki z wyprzedzeniem unikniesz jedzenia na mieście oraz zaoszczędzisz pieniądze! Na zakupy chodź z kartką. W ten sposób kupisz tylko te produkty, które będą Ci potrzebne do przygotowania dań wchodzących w skład tygodniowego menu.

Co możesz zjeść na drugie śniadanie?

  • świeże owoce lub warzywa
  • sałatkę
  • jogurt naturalny z bakaliami
  • kanapkę z pełnoziarnistego chleba
  • batonik musli
  • twarożek z warzywami
  • wafle ryżowe
  • koktajl

Co możesz zjeść na obiad?

  • sałatka z kurczakiem
  • sałatka z tuńczkiem
  • zupa krem
  • warzywa na patelnie z kurczakiem
  • ryż po chińsku
  • kasza jaglana/kuskus z warzywami
  • tortilla z kurczakiem

Głód czy pragnienie? 

Wiele osób myli pragnienie z głodem. Zanim sięgniesz po kolejną przekąskę, napij się wody. Odczekaj jakieś 15-20 minut i sprawdź, jak zareaguje Twój żołądek.

Zajadanie stresu

Wiele osób z powodu stresu potrafi pochłonąć niezliczone ilości kalorii. W pracy nie brakuje nerwowych sytuacji. Szef się czepia, terminy gonią, a my zamiast się sprężyć i zacząć działać sięgamy po kolejnego batonika. Pora z tym skończyć. Opróżnij biurko z wszelkiego rodzaju słodkości trzymanych na czarną godzinę. W ten sposób unikniesz podjadania i dodatkowych kilogramów.

Jak nie przytyć w pracy?

Nie oszukujmy się, większość społeczeństwa ma pracę siedzącą. A jak wiadomo, bezruch sprzyja tyciu. Postaraj się wykorzystać każdą możliwą okazję do ruchu.

  • wybierz schody zamiast windy
  • wysiądź przystanek wcześniej
  • auto zamień na rower
  • w trakcie przerwy na lunch wykonaj kilka przysiadów
  • zamiast prosić kolegę o kawę, zrób ją sama

Praca to nie tylko obowiązki, ale również multum okazji do świętowania. Urodziny szefa, imieniny koleżanki. No i jak tu odmówić ciasta? Spokojnie. Od kawałka sernika nikt jeszcze nie przytył. Zachowaj umiar i delektuj się jego smakiem!

Dodaj komentarz