Jakie warzywa na diecie?

Warzywa stanowią nieodłączony element każdej diety odchudzającej. Są doskonałym źródłem błonnika, witamin i minerałów. Aczkolwiek prawda jest taka, że każdy produkt jedzony w nadmiarze tuczy! Warzywa również! Oczywiście nie wszystkie. Poniżej znajdziesz listę tych, na które powinnaś uważać!

  • awokado
  • soczewica
  • fasola
  • bataty
  • bób

W opozycji do nich można stworzyć spis warzyw, które sprzyjają redukcji tkanki tłuszczowej.

Najlepsze warzywa na odchudzanie

  • Sałata – królowa warzyw. Wyróżnia się wysoką zawartością błonnika, witamin oraz minerałów. A przy tym niską kalorycznością. Zawiera zaledwie 14 kcal w 100 g! Z powodzeniem zaspokoi dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C, A oraz K. Przyspiesza metabolizm oraz pomaga pozbyć się nadmiaru wody.
  • Algi morskie – te zielone stworki to prawdziwy hit! Oczyszczają organizm z toksyn, przyspieszają metabolizm, wzmacniają odporność oraz usprawniają pracę jelit. Dodatkowo zawierają niezaliczoną ilość witamin, minerałów oraz antyoksydantów. Chronią przed rakiem! Nie bez powodu znalazły się na liście „super foods”, czyli najzdrowszych warzyw na świecie!
  • Szpinak – znienawidzony przez wszystkie dzieci, doceniany przez dorosłych. Stanowi bazę zdrowych i odchudzających koktajli czy sałatek. Sprawdzi się również jako dodatek do mięs czy dań obiadowych!
  • Cukinia – jest niskokaloryczna i smaczna. Dodatkowo zawiera spore ilości błonnika. Można ją przygotować zarówno na zimno, jak i na gorąco – a nawet upiec ciasto!

Dietetyczne brownie z cukini

Składniki:

  • cukinia – 250 g
  • mąka jaglana – 200 g
  • olej kokosowy – 100 g
  • erytrytol – 70 g
  • kakao – 2 łyżki
  • jajko – 1 sztuka
  • proszek do pieczenia – 1 łyżeczka

Przygotowanie: piekarnik rozgrzej do 170 stopni. Cukinię zetrzyj na tarce o małych oczkach. Odsącz nadmiar wody. Jajko zmiksuj z cukrem na gładką masę. Następnie dodaj mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz kakao. Miksuj na wolnych obrotach. Na sam koniec dodaj cukinię. Całość dokładnie wymieszaj. Piecz przez 40-50 minut do suchego patyczka.

  • Papryka – warzywo bogate w wapń, potas oraz witaminę C. Zawiera jej więcej niż pomarańcza! Warto również wspomnieć o obecności witaminy E, która wygładza zmarszczki oraz poprawia jędrność skóry!
  • Fasolka szparagowa – na tle innych warzyw wyróżnia się m.in. niskim indeksem glikemicznym. Doskonale syci i zapobiega napadom wilczego głodu. Dodatkowo stanowi cenne źródło błonnika, witamin oraz minerałów – w tym kwasu foliowego, który ostatnimi czasy robi prawdziwą furorę w świecie odchudzania.
  • Buraki – bogactwo żelaza oraz witamin. Ochronią nas przed anemią, która jest nagminnie spotykaną przypadłością wśród osób stosujących niskokaloryczne diety odchudzające.
  • Pomidory – składają się głównie z wody, stąd też ich znikoma kaloryczność. Są nieocenionym źródłem witamin, minerałów oraz przeciwutelniaczy. Chronią naszą skórę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników odpowiedzialnych m.in. za powstawanie chorób nowotworowych.
  • Karczochy – prawdziwe zbawienie dla naszego układu pokarmowego. Regulują pracę jelit, zapobiegają wzdęciom oraz zaparciom.

Nie sposób wymienić wszystkich warzyw, dzięki którym odchudzanie staje się jeszcze bardziej efektywne. Jedno jest pewne: w naszej diecie powinny znaleźć się zarówno te świeże jak i mrożone! Na zdrowie!

Dodaj komentarz