Jakie owoce na diecie?

Lato to idealny moment na rozpoczęcie diety! Stragany uginają się pod ciężarem świeżych i zdrowych owoców, które kuszą nas zapachem, smakiem oraz ceną! Zachęcają do przygotowywania niskokalorycznych posiłków. A propos! Które z nich sprawdzą się na redukcji? Czy owoce można jeść bez ograniczeń? Czy owoce tuczą?

Owoce kontra cukier

Choć w naszym kraju panuje przekonanie, że owoce są zdrowe, bo zawierają dużo witamin i minerałów, jedzone w nadmiarze mogą być równie szkodliwe co słodycze! Zawarta w nich fruktoza sprzyja powstawaniu cukrzycy, otyłości, a nawet zwiększa ryzyko choroby nowotworowej!

Ile owoców powinniśmy jeść?

Trudno podać jakieś konkretne wytyczne. To bardzo indywidualna kwestia. Uzależniona od zapotrzebowania kalorycznego danej osoby oraz jej stanu zdrowia. Aczkolwiek przesłanki głoszą, że 2-4 porcje to bezpieczna dawka. Porcja to, np. średniej wielkości jabłko lub szklanka malin czy jagód.

Kiedy jeść owoce?

Dietetycy zalecają jedzenie owoców w pierwszej połowie dnia. Najlepiej w formie osobnego posiłku.

Jakie owoce na diecie?

Najlepszym rozwiązaniem dla osób będących na diecie będą owoce o niskim indeksie glikemicznym, czyli takie które nie powodują wyrzutu insuliny do krwi. Po ich zjedzeniu czujemy się syci, nie mamy ochoty na kolejny posiłek. Wśród nich można wyróżnić takie, które mogą pochwalić się właściwościami odchudzającymi. Koniecznie muszą znaleźć się w Twoim menu!

Grejpfrut

Przyspiesza metabolizm, dodaje energii oraz usprawnia pracę jelit. Dodatkowo gasi pragnienie! Idealny na wakacyjne upały!

Jabłko

Czyli nasza duma narodowa! Jabłko może pochwalić się ponadprzeciętną zawartością błonnika, który ma zbawienny wpływ na przebieg procesu odchudzania. Zmniejsza łaknienie, oczyszcza organizm z toksyn, wspomaga trawienie.

Truskawki

Sezon powoli dobiega końca, dlatego warto zacząć robić zapasy. Truskawki są idealną przekąską dla osób będących na diecie. Są niskokaloryczne i sycące. Zawierają więcej witaminy C niż cytrusy! Warunek jest jeden: jedz je bez cukru i dodatku kalorycznej śmietany! Sięgnij po jogurt naturalny lub kefir!

Arbuz

Składa się praktycznie z samej wody. Charakteryzuje się niską kalorycznością oraz wysoką zawartością błonnika. Na jego korzyść przemawia również zawartość przeciwutleniaczy, takich jak: likopen, zeaksantyna czy beta-karoten. Dzięki nim uchronisz się przed szkodliwych działaniem wolnych rodników.

Melon

Melon, czyli brat arbuza. Cechuje się podobną kalorycznością oraz zawartością substancji odżywczych.

Pomarańcza

Doda energii i dostarczy błonnika. Dzięki niej nie opadniesz z sił w trakcie treningu oraz usprawnisz pracę jelit. Warunek jest jeden: nie obieraj pomarańczy z białej skórki!

Ananas

Zawarty w nim enzym bromelina usprawnia trawienie oraz wspomaga walkę z cellulitem. Zamiast ananasa z puszki, zjedz świeżego. Jest mniej kaloryczny i zdrowszy.

Jagody

Bez względu na to czy zdecydujesz się na zakup rodzimych jagód czy borówki amerykańskiej, jedno jest pewne. Schudniesz i usprawnisz pracę jelit! W ich składzie znajdziemy m.in. polifenole,  które działają niczym najwyżej jakości bloker tłuszczu – zapobiegają jego odkładaniu.

Maliny

Podobnie jak truskawki, maliny mogą pochwalić się dużą zawartością błonnika oraz znikomą kalorycznością. Urozmaicą smak porannej owsianki czy jogurtu naturalnego.

 

 

Dodaj komentarz