Jak nie przytyć na wakacjach?

Przygotowałam dla Was małą zagadkę. Jestem przekonana o tym, że rozwiążecie ją w try miga!

Ciężko? Ok, niech stracę. Dam Wam małą podpowiedź: czekacie na nie cały rok. Wakacje – bingo! Gratulacje!
W zamian otrzymujesz darmowy poradnik „Jak nie przytyć na wakacjach”. Mam nadzieję, że Ci się przyda!

Dieta w wakacje 

Wydawać by się mogło, że wakacje to idealny moment na rozpoczęcie diety. Warzywa i owoce kuszą smakiem i zapachem. Zachęcają do przygotowywania smacznych i zdrowych posiłków – sałatek, koktajlów. Nie w głowie nam tłuste mięsa i zawiesiste zupy. Chociaż z drugiej strony….. Lato to również czas wyjazdów, w trakcie których ulegamy zazwyczaj pokusom. Pełnowartościowy posiłek zastępujemy goframi, lodami, a wodę alkoholem. Ostatecznie w ciągu dwóch miesięcy tracimy formę, na którą pracowaliśmy cały rok!
Nie oszukujmy się, nic nie motywuje do odchudzania tak jak lato. Krótkie szorty, obcisłe sukienki, bikini…. Każda z nas marzy o tym, by dobrze w nich wyglądać.

Zjeść ciastko i mieć ciastko

A zatem co robić? Trzymać się diety i trenować czy odpuścić i wrzucić na luz? Prawda jest taka, że wakacje rządzą się swoimi prawami. Powinniśmy odpoczywać, korzystać z pogody, spędzać czas z przyjaciółmi, próbować nowych smaków, a nie skupiać się na liczeniu „makro”. Jednocześnie pamiętając o tym, aby robić to z głową!

Z głową czyli jak?

Od jednej gałki lodów czy porcji frytek nikt jeszcze nie przytył, ale od tuzina już tak! Dlatego jeśli zależy Ci na szczupłej sylwetce, powinnaś zachować umiar! I nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o kwestię wagi czy wyglądu, ale również o Twoje samopoczucie. Wolisz spacerować po plaży czy leżeć plackiem w hotelu umierając z przejedzenia?

Jak nie przytyć na wakacjach?

Rozkład posiłków

Regularne posiłki to nawyk, z którego nie warto rezygnować nawet podczas urlopu! Dzień zacznij od śniadania. Jestem przekonana, że w hotelowym menu znajdziesz coś dla siebie. Opcji jest wiele:

  • jajecznica
  • kanapki z pełnoziarnistym chlebem
  • musli
  • sałatka owocowa

Na górską wycieczkę lub plażę zabierz butelkę wody, porcję warzyw i owoców, batonika proteinowego, sałatkę lub kefir. Na obiad zjedz rybę lub porcję mięsa – najlepiej grillowanego. Unikaj zawiesistych sosów oraz potraw smażonych na głębokim tłuszczu. Na czas ostatniego posiłku zrezygnuj z węglowodanów, postaw na posiłek białkowo-tłuszczowy.

Słodkie i słone przekąski

Największym zagrożeniem dla osób będących na diecie lub tych dbających o linię są słodkie i słone przekąski. Budki z goframi, lodami, frytkami oraz hamburgerami. Wiem, że trudno się im oprzeć. Sam zapach robi swoje, a co dopiero smak! Nie jedz ich codziennie, a co drugi dzień. Fast-foodem zastąp obiad, a lodem czy gofrem drugie śniadanie lub podwieczorek.

Niewidoczne kalorie

Słodkie napoje – zmora wielu osób. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, że szklanka coca coli dostarcza aż 101 kalorii! Czyli więcej niż popularny Big Milk! Nie wiem jak Wy, ale ja wolałabym zjeść loda niż wypić kompletnie bezwartościowy, napakowany cukrem napój….

Alkohol

Piwo ma wysoki indeks glikemiczny i zwiększa ochotę na słodkie i słone przekąski. Podobnie zresztą jak kolorowe drinki czy wódka. Najbezpieczniejszą opcją będzie wino. Najlepiej wytrawne.

 All-inclusive 

Chcesz spróbować każdej potrawy? Weź duży talerz i nałóż po łyżce z każdej z nich. W ten sposób zaspokoisz swoje kubki smakowe i nie przeciążysz żołądka.

Jedz z głową!

  • Zamiast gofra z bitą śmietaną wybierz tego z owocami
  • Sos majonezowy zastąp jogurtem naturalnym
  • Zjedz pizzę na cienkim, a nie na grubym spodzie
  • Zamiast dużej porcji frytek, wybierz małą

Trenuj!

Kto powiedział, że w trakcie wakacji nie możesz trenować? Ograniczenia są tylko w Twojej głowie. Czy może być coś piękniejszego niż jogging o wchodzie słońca? Szum fal, przyjemny chłód. Coś wspaniałego! Poza tym jadąc nad morze nie musimy całego dnia spędzać na plaży. Możemy spacerować, zwiedzać! Aktywnie spędzać czas!

Jak nie przytyć na wakacjach? Podsumowanie 

Urlop to przede wszystkim czas relaksu.  I to właśnie na nim powinniśmy się skupić, a nie na obsesyjnym liczeniu kalorii! Jedząc z głową, nie przytyjemy. Wrócimy do domu wypoczęci i naładowani pozytywną energią!

Dodaj komentarz