Dlaczego nie mogę schudnąć?

„Dlaczego nie mogę schudnąć?”- to pytanie trapi niejednego redukującego. Pojawia się w jego głowie wówczas, gdy po tygodniach dietetycznych starań waga stoi w miejscu – podobnie zresztą jak centymetry.  Jest źródłem frustracji, złego samopoczucia oraz ogólnego niezadowolenia. Ostatecznie, te negatywne emocje znajdują ujście – niestety w jedzeniu. Słodycze, fast-foody – pochłaniamy wszystko jak leci, kompletnie nie przejmując się kaloriami. Chwilowy stan euforii oraz zadowolenia zostaje przyćmiony przez wyrzuty sumienia, które swoją drogą nie są na tyle głośne aby zagłuszyć odbijający się echem problem.

Dlaczego nie mogę schudnąć? 

Powodów może być wiele. W dzisiejszym wpisie skupię się na tych najczęściej spotykanych.

Nadwyżka kaloryczna

Gros redukujących twierdzi, że je mało a mimo wszystko nie chudnie. Mało? To znaczy ile? Ujemny bilans kaloryczny to klucz do osiągnięcia sukcesu w odchudzaniu. Tymczasem część z nas ma problem z jego oszacowaniem. Rozwiązanie jest prostsze niż myślisz. Weź do ręki kartkę oraz długopis i zanotuj na niej wszystko to, co zjadałaś w ciągu dnia. Spotkanie może okazać się naprawdę brutalne!

  • Duże Latte na mieście – 300 kcal
  • Garść chipsów – 150 kcal
  • Szklanka soku pomarańczowego – 150 kcal
  • Łyżka Nutelli – 100 kcal
  • Garść orzeszków – 200 kcal

Niby, nic a jednak coś. Na pozór niewinne przekąski mogą skutecznie zrujnować Twoje dietetyczne starania!

Niedoczynność tarczycy

Najczęściej diagnozowana choroba XXI wieku, która objawia się m.in. wzrostem wagi. Wymaga specjalistycznego leczenia farmakologicznego oraz diety. Metabolizm osób zmagających się z ów przypadłością jest na maksa spowolniony. Zaleca się zwiększenie podaży białka oraz zmniejszenie ilości węglowodanów w diecie, na rzecz zdrowych tłuszczów.

Niedobór snu

Najnowsze badania naukowe donoszą, że osoby które śpią mniej niż 7 godzin na dobę – jedzą więcej, a co za tym idzie szybciej przybierają na wadze. Dodatkowo są bardziej zmęczone, częściej chorują.

Nadmiar stresu 

Czujesz się nabrzmiała i ociężała? Nie chudniesz, mimo starań? To wynik długotrwałego stresu! Wrzuć na luz. Odpocznij! Regeneracja to bardzo istotny element redukcji!

Brakuje Ci motywacji

Większość odchudzających – głównie kobiet oczekuje szybkich rezultatów. Spadków rzędu 10 kg miesięcznie. Tak to nie działa – za bezpieczne tempo odchudzania uznaje się spadki rzędu 0,5-1 kg tygodniowo! Musisz uzbroić się w cierpliwość!

Jesz zdrowo, ale za dużo

Wychodzimy z założenia, że zdrowe produkty nie mają kalorii! Bzdura! Są tak samo tuczące jak słodycze czy fast-foody. Paczka chipsów (100 g) dostarczy Twojemu organizmowi 530 kcal. Z kolei opakowanie orzechów włoskicch (100 g) 645 kcal!

Liczysz kalorie, ale robisz to nieumiejętnie 

  • podwójna porcja mleka do kawy
  • garść słonecznika do sałatki
  • oliwa z oliwek do dressingu
  • zupa zaprawiana mąką
  • łyżka śmietany do zupy

Grosz do grosza, a będzie… Prawdziwa bomba kaloryczna!

Oszukujesz samą siebie 

Teoretycznie jesteś na diecie, a praktycznie opychasz się słodkościami. Jeśli chcesz schudnąć, musisz być szczera w tym co robisz, a nie sałatkę zagryzać czekoladą!

Stołujesz się na mieście

„Fit” jedzenie serwowane na mieście może okazać się prawdziwą bombą kaloryczną. Miej się zatem na baczności! Sałatka – na pozór lekka i zdrowa, zalana sosem będzie bardziej tuczącą niż pizza!

 

Dodaj komentarz